Programma di | Inglese 3 A ITE |
---|---|
Prof. | Andrea Ferrara |
LIBRI DI TESTO | MIchael Duckworth, Kathy Gude, Jenny Quintana, Venture into First B2, Oxford. |
CONOSCENZE DISCIPLINARI | |
Argomenti del primo periodo | Unit 1-3. Present simple vs Present continuous. Dynamic and stative verbs. Comparative and superlative forms. Modifiers. Present perfect with adverbs. Used to vs would. Used to vs past simple. Be/get used to. So and such. Narrative tenses. Expressions of time. Modals of deduction: present. Modals of deduction: past. Negative prefixes of adjectives. |
Argomenti del secondo periodo | Unit 4-6. Present perfect vs Present perfect continuous. Present perfect continuous for completed actions. For and since. Articles. Compound words. Suffixes to form adjectives. Future forms: Present simple, Present continuous, will, be going to. Shall. Future continuous and Future perfect future time clauses. Uses of get. Passive forms. Have/get something done. Extreme adjectives. Prefixes for adjectives. |
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA | Per le competenze e abilità relative alla disciplina si fa riferimento alla programmazione del dipartimento |
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO CHE SI INTENDONO UTILIZZARE |
|
PROCESSO DI VALUTAZIONE | |
1. VALUTAZIONE | 1. VALUTAZIONE |
Numero di verifiche previste (1° quadrimestre) | 2 |
Numero di verifiche previste (2° quadrimestre) | 4 |
2. INTERVENTI DI RECUPERO | 2. INTERVENTI DI RECUPERO |
Tipologia |
|