Programma di Inglese 2 G LS
Prof.Fabrizio Fontana
LIBRI DI TESTO

V. Jones, S. Kay, D. Brayshaw, D. Montanari, FOCUS AHEAD INTERMEDIATE, Pearson Longman
L. Bonci, S.M. Howell, GRAMMAR IN PROGRESS, Zanichelli

CONOSCENZE DISCIPLINARI
Argomenti del primo periodo

GRAMMAR
Ripasso e approfondimento di:
Present Simple and Continuous
Past Simple and Continuous
Irregular verbs
Present Perfect
Duration Form
Past Perfect
Future tenses
Conditionals

Used to do/ would; to be/get used to doing
Future continuous and future perfect
Future tenses: alternative forms
Conditionals: alternative forms
Present Perfect Continuous
Passive forms

SPEAKING, LISTENING, READING, WRITING AND VOCABULARY
Looks (Focus Ahead unit 1)
Sports and healthy activities (Focus Ahead unit 2)
Travelling (Focus Ahead unit 3)

Argomenti del secondo periodo

GRAMMAR
Modal verbs and substitute forms
Reported speech
Collocations, idioms, phrasal verbs, verb patterns

SPEAKING, LISTENING, READING, WRITING AND VOCABULARY
Eat up - talking about food (Focus Ahead unit 4)
One world - talking about the environment (Focus Ahead unit 5)
Get well - talking about heath issues (Focus Ahead unit 6)
In the spotlight - talking about television, TV shows, cinema (Focus Ahead unit 7)

COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPer le competenze e abilità relative alla disciplina si fa riferimento alla programmazione del dipartimento
ARGOMENTI DI EDUCAZIONE CIVICA

Environment: green cities
Nutrition: eat well and save planet
Sustainability: fast fashion
Rights: labour exploitation

METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO CHE SI INTENDONO UTILIZZARE
  • Flipped classroom
  • Lavori di gruppo
  • Lavoro individuale
  • Lezioni frontali
  • Lezioni partecipate
  • Problem solving
  • Ricerche guidate in internet
  • Video lezioni
  • Classroom virtuali
PROCESSO DI VALUTAZIONE
1. VALUTAZIONE1. VALUTAZIONE
Numero di verifiche previste (1° quadrimestre)3
Numero di verifiche previste (2° quadrimestre)3
2. INTERVENTI DI RECUPERO2. INTERVENTI DI RECUPERO
Tipologia
  • Settimana interruzione attività didattica
  • In itinere