Programma di Inglese 4 A LS
Prof.VIOLETTA RISI
LIBRI DI TESTO

Focus Ahead Upper- Intermediate, V. Jones, S. Kay, D. Brayshaw, S. Minardi - Pearson
Grammar in Progress, L.Bonci, Sarah M. Howell – Zanichelli
Performer Heritage, Vol. 1, M. Spiazzi, M. Tavella, M. Layton - Zanichelli

CONOSCENZE DISCIPLINARI
Argomenti del primo periodo

Dal testo Focus- Ahead Upper-intermediate:
Unit 7 Log on: collocations to do with Internet use, advanced passive forms, news reports and conversation about problems with technology.
Dal testo Performer Heritage vol.1 :
The early Tudors, Elizabeth I, The early Stuarts, The Civil War and the Commonwealth, The development of drama, Christopher Marlowe and Doctor Faustus, William Shakespeare: life, Shakespeare the dramatist: Romeo and Juliet, Hamlet, The Tempest.
John Milton: Paradise Lost.
The Restoration and the Augustan Age: the restoration of monarchy, from the Glorious revolution to Queen Anne, the early Hanoverians, the Age of Reason, John Locke, the circulation of ideas.

Argomenti del secondo periodo

Dal testo Focus- Ahead Upper-intermediate:
Unit 8 Around the globe: the natural world, pollution, compound nouns, collocations, wish-if only -would rather, word families, giving a presentation on a natural wonder.
Dal testo Performer Heritage vol.1 :
The rise of the novel, Daniel Defoe and Robinson Crusoe, Jonathan Swift and Gulliver's Travels.
The Romantic Age: Britain and America, The Industrial Revolution, The French Revolution, A new sensibility, The Gothic novel. Mary Shelley: Frankenstein. Romantic poetry: William Blake, William Wordsworth, S.T. Coleridge, P.B. Shelley, John Keats.

COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPer le competenze e abilità relative alla disciplina si fa riferimento alla programmazione del dipartimento
ARGOMENTI DI EDUCAZIONE CIVICA

Si fa riferimento alla programmazione del Consiglio di classe.

METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO CHE SI INTENDONO UTILIZZARE
  • Lavori di gruppo
  • Lavoro individuale
  • Lezioni frontali
  • Lezioni partecipate
  • Ricerche guidate in internet
  • Classroom virtuali
  • Youtube
PROCESSO DI VALUTAZIONE
1. VALUTAZIONE1. VALUTAZIONE
Numero di verifiche previste (1° quadrimestre)4
Numero di verifiche previste (2° quadrimestre)4
2. INTERVENTI DI RECUPERO2. INTERVENTI DI RECUPERO
Tipologia
  • Settimana interruzione attività didattica
  • In itinere