Programma di Inglese 3 H LS
Prof.VIOLETTA RISI
LIBRI DI TESTO

Focus Ahead Upper- Intermediate, V. Jones, S. Kay, D. Brayshaw, S. Minardi - Pearson
Grammar in Progress, L.Bonci, Sarah M. Howell – Zanichelli
Performer Heritage, Vol. 1, M. Spiazzi, M. Tavella, M. Layton - Zanichelli

CONOSCENZE DISCIPLINARI
Argomenti del primo periodo

Revision summer reading: Othello by W. Shakespeare.
dal libro Focus Ahead upper-intermediate:
Unit 1: DO YOUR BEST. Education, phrasal verbs, collocations, personality adjectives, present and past habits.
Unit 2: IT TAKES ALL SORTS. Family; celebrations, religious ceremonies. Mysterious events. Collocations. Relative clauses, Past Perfect Simple and Continuous. Writing an article.
dal libro Performer Heritage vol.1:
The origins and the Middle Ages: from Pre-Celtic to Roman Britain, the Anglo-Saxons and the Vikings, the Norman Conquest, Anarchy and Henry Plantagenet, Magna Carta, The Wars of the Roses. The development of poetry, the epic poem and the pagan elegy, the medieval ballad: Lord Randal, the medieval narrative poem, Beowulf.

Argomenti del secondo periodo

Dal libro Focus Ahead upper-intermediate:
Unit 3: A PLACE TO LIVE. Useful phrases to describe cities, future forms, Quantifiers, a "for and against" essay.
Unit 4: THE COST OF LIVING. Shopping and money; phrasal verbs; collocations; money idioms. Question tags and reply questions. Present and past modal structures.
Dal libro Performer Heritage vol.1:
Geoffrey Chaucer: The Canterbury Tales.
The Renaissance and the Puritan Age: the early Tudors, Elizabeth I, the early Stuarts, the Civil War and the Commonwealth.
The sonnet, the development of drama: Christopher Marlowe - Doctor Faustus, William Shakespeare: Romeo and Juliet, Hamlet, The Tempest.

COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPer le competenze e abilità relative alla disciplina si fa riferimento alla programmazione del dipartimento
ARGOMENTI DI EDUCAZIONE CIVICA

Si fa riferimento alla programmazione del Consiglio di classe.

METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO CHE SI INTENDONO UTILIZZARE
  • Lavori di gruppo
  • Lavoro individuale
  • Lezioni frontali
  • Lezioni partecipate
  • Ricerche guidate in internet
  • Classroom virtuali
  • Youtube
PROCESSO DI VALUTAZIONE
1. VALUTAZIONE1. VALUTAZIONE
Numero di verifiche previste (1° quadrimestre)4
Numero di verifiche previste (2° quadrimestre)4
2. INTERVENTI DI RECUPERO2. INTERVENTI DI RECUPERO
Tipologia
  • Settimana interruzione attività didattica
  • In itinere