Programma svolto di Inglese 3D LS
DOCENTE Rettore Nunzia
LIBRI DI TESTO

Focus Ahead Upper- Intermediate, V. Jones, S. Kay, D. Brayshaw, S. Minardi - Pearson
Grammar in Progress - Updated, L.Bonci, Sarah M. Howell – Zanichelli
Performer Heritage, Vol. 1, M. Spiazzi, M. Tavella, M. Layton - Zanichelli

ORE SETTIMANALI3
ORE TOTALI SVOLTE90
CONOSCENZE DISCIPLINARIArgomenti svolti
Ripasso da Focus Ahead Upper-Intermediate
Analisi guidata della versione facilitata di "The Canterbury Tales", G. Chaucer
Lettura e analisi di "Animal Farm" di G. Orwell
From Pre-Celtic Britain to Roman Britain
The Celts, Boudica The Warrior Queen, The Anglo-Saxons and the Vikings, The burial ship in Sutton Hoo
The Norman conquest, The feudal system, The Bayeux Tapestry
The Magna Carta and Parliament. The Wars of the Roses
The art of poetry
Beowulf
Medieval Ballads
G. Chaucer: The Canterbury Tales
The Tudors. The English Renaissance, The Elizabethan theatre, The Art of Drama
Elizabeth's iconography
The English and the Italian sonnet
Sir Thomas Wyatt
I Find no Peace
W. Shakespeare's sonnets: Shall I compare Thee, Like as the Waves, My Mistress' Eyes
C. Marlowe
The Tragical History of Life and Death of Doctor Faustus
W. Shakespeare
Romeo and Juliet
Unit 1
Vocabulary
Education, Phrasal Verbs, Collocations, Personality adjectives
Grammar
Present and Past habits
Unit 2
Vocabulary
Family Celebrations, Religious Ceremonies, Verb-noun, collocations, Common phrases
Grammar Past Perfect simple and Continuous
Unit 3
Vocabulary
Dependent prepositions, Useful phrases to describe the cities
Grammar
Future Forms
Quantifiers
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPER LE COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA SI FA RIFERIMENTO ALLA PROGRAMMAZIONE DI DIPARTIMENTO
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO UTILIZZATI
  • Discussione guidata
  • Lavoro di gruppo
  • Lezione frontale
  • Lezione partecipata
  • Prove formative
  • Flipped classroom
NUMERO DI VERIFICHE SVOLTE3 (primo quadrimestre)
4 (secondo quadrimestre)
INTERVENTI DI RECUPERO REALIZZATISettimana interruzione attività didattica, In itinere (indicare le modalità) Esercizi e attività sugli argomenti da recuperare
EMAIL DOCENTEEmail hidden; Javascript is required.