PROGRAMMA SVOLTO DI Inglese Classe 3B ITE
DOCENTEFersino Maria
LIBRI DI TESTO

Michael Duckworth, Kathy Gude, Jenny Quintana, Venture into First B2, Oxford.
Jordan-Fiocchi, Grammar Files Green Edition, Trinity Whitebridge.

ORE SETTIMANALI3
ORE TOTALI SVOLTE91
CONOSCENZE DISPIPLINARIArgomenti svolti
Unit 1: “All about you”. Talking about relationships. Talking about likes and dislikes. Grammar: Present Simple vs.
Present Continuous. Dynamic and stative verbs. Comparative and superlative forms. Present Perfect with adverbs.
Unit 2: “Entertainment”. Celebrity and the media. Grammar: used to, would. Past Simple, Be/get used to.
Collocations with "make" and "do".
Unit 3: “Storytelling”. Writers and writing. Grammar: Narrative tenses: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect,

Past Perfect Continuous. Phrasal verbs with up. Adjectives with –ing and –ed.
Unit 4: “The natural world”. Environmental issues. Talking about the natural world. Grammar: Present Perfect vs.
Present Perfect Continuous, for and since, compound words. Phrasal verbs: the environment. Formal and informal
e-mails.
Unit 5: “Travelling”. Travel and transport. Future forms Uses of get.
Unit 6: “Society and migration”. Studying abroad. Grammar: Passive forms. Migration. Expressions with "home".
Prefixes for adjectives.
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPER LE COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA SI FA RIFERIMENTO ALLA PROGRAMMAZIONE DI DIPARTIMENTO
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO UTILIZZATI
  • Discussione guidata
  • Lavoro di gruppo
  • Lezione frontale
  • Lezione partecipata
  • YouTube
  • Classroom virtuali
CLILNON svolto
NUMERO DI VERIFICHE SVOLTE3 (primo trimestre)
4 (secondo pentamestre)
TIPOLOGIA DI INTERVENTI DI RECUPERO REALIZZATI
  • Settimana interruzione attività didattica
  • In itinere (indicare le modalità)
  • Sportello
Descrizione modalità (in itinere)lavori di gruppo, esercitazioni, ripasso