PROGRAMMA SVOLTO DI Inglese Classe 2H LS
DOCENTERISI VIOLETTA
LIBRI DI TESTO

FOCUS AHEAD INTERMEDIATE, AA.VV., Pearson.
GRAMMAR IN PROGRESS UPDATED, Bonci Howell, Zanichelli.

ORE SETTIMANALI3
ORE TOTALI SVOLTE83
CONOSCENZE DISPIPLINARIArgomenti svolti
Revision della lettura estiva "A Study in Scarlet".
Sul libro FOCUS AHEAD INTERMEDIATE sono state svolte le seguenti unità:
UNIT 0: revision.
Unit 1: “Looks”. Appearance, personality. Verb phrases to do with clothes. Compound adjectives – appearance. Talking about a photo. A description of a person. Grammar: Dynamic and state verbs, Present Perfect Continuous, adjective order.
Unit 2: “Keep fit”. Sports, people in sport. Sport collocations; compound nouns. Phrasal verbs. Asking for and giving an opinion; agreeing and disagreeing. A description of a past event. Grammar: Narrative tenses (Past Simple, Past Continuous, Past Perfect). Verb patterns.
Unit 3: “Going places”. Means of transport, collocations – travel, air travel, compound nouns, verb phrases, phrasal verbs – travel. Holiday experiences, asking for and giving advice. Grammar: Modal verb forms for present and past speculation, used to and would.
Unit 4: “Eat up”. Food: flavours and textures. Fish and vegetables. Describing food: antonyms, word families, collocations, phrasal verbs. A semi-formal e-mail. Grammar: Future time clauses, Future Continuous and Future Perfect, indirect questions.
Unit 5: “One world”. Geographical features. Natural disasters. Verb collocations; word families. The environment: compound nouns, adjective-noun collocations. Expressing and justifying an opinion. Grammar: articles: no article, a/an or the, non-defining relative clauses. A "for and against" essay.
Unit 6: “Get well”. Parts of the body. Word families – injuries. Body idioms. Health issues. Grammar: Second conditional.
Visione del film "Green Book" sulla tematica della segregazione razziale negli Stati Uniti.
In occasione dello "Earth day" visione di video e discussione su alcune tematiche ambientali.
Il testo GRAMMAR IN PROGRESS UPDATED è stato usato per l’approfondimento dei contenuti grammaticali.
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPER LE COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA SI FA RIFERIMENTO ALLA PROGRAMMAZIONE DI DIPARTIMENTO
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO UTILIZZATI
  • Discussione guidata
  • Lezione frontale
  • Lezione partecipata
  • Navigazione /ricerche in rete
  • Prove formative
  • YouTube
  • Classroom virtuali
CLILNON svolto
NUMERO DI VERIFICHE SVOLTE3 (primo trimestre)
4 (secondo pentamestre)
TIPOLOGIA DI INTERVENTI DI RECUPERO REALIZZATI
  • Settimana interruzione attività didattica