PROGRAMMA SVOLTO DI Inglese Classe 4C LS
DOCENTERettore Nunzia
LIBRI DI TESTO

Focus Ahead Upper- Intermediate, V. Jones, S. Kay, D. Brayshaw, S. Minardi - Pearson
Grammar in Progress, L. Bonci, Sarah M. Howell – Zanichelli
Performer Heritage, Vol. 1, M. Spiazzi, M. Tavella, M. Layton - Zanichelli

ORE SETTIMANALI3
ORE TOTALI SVOLTE79
CONOSCENZE DISPIPLINARIArgomenti svolti
Correzione dei compiti estivi da Focus Ahead Upper-intermediate
Presentazione in classe su Culture Clash attraverso l'analisi delle seguenti 'short stories': "Lispeth", "An Outpost of
Progress", "How Pearl Button Was Kidnapped", "Love in the Night"
Lettera della versione originale di "Benito Cereno" di H. Melville
W. Shakespeare, "The Merchant of Venice", "Hamlet", "Macbeth", "The Tempest".
Milton, "Paradise Lost": Satan's Speech
The Age of Revolutions
T. Hobbes: "Leviathan": The State of Nature as a State of War
The Civil War and the Commonwealth, O. Cromwell, The Restoration, The Glorious Revolution
J. Locke: "Two Treatises of Government": The Government exists to Serve the People
The Augustan age, The Hanoverians, The Rise of the Novel
D. Defoe, "Robinson Crusoe"
J. Swift, "Gulliver’s Travels"
W. Hogarth: "Marriage A-la-Mode"
The Romantic Age
W. Blake, "Songs of Experience" and "Songs of Innocence": "London", "The Lamb", "The Tyger"
W. Wordsworth, Preface to the "Lyrical Ballad", "Composed upon Westminster Bridge","Daffodils"
S. T. Coleridge," The Rime of the Ancient Mariner"

Unit 4
Vocabulary
Shopping and money, Phrasal verbs, Collocations, Word families
Grammar
Question Tags and Reply questions, Present and past modal structures
Unit 5
Vocabulary
Employment , Phrasal verbs, Collocations, Word families
Grammar
Reported speech, Reporting verbs
Unit 6
Vocabulary
Truth and falsehood, Phrases with take, Compound adjectives
Grammar
Conditional clauses, Alternatives to if, Mixed conditionals
Unit 7
Vocabulary
Collocations, to do with Internet use, Health issues, Collocations in set phrases
Grammar
Advanced passive forms, Passive reporting structures
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPER LE COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA SI FA RIFERIMENTO ALLA PROGRAMMAZIONE DI DIPARTIMENTO
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO UTILIZZATI
  • Discussione guidata
  • Lavoro di gruppo
  • Lezione frontale
  • Lezione in videoconferenza
  • Lezione partecipata
  • Prove formative
  • Flipped classroom
CLILNON svolto
NUMERO DI VERIFICHE SVOLTE3 (primo trimestre)
3 (secondo pentamestre)
TIPOLOGIA DI INTERVENTI DI RECUPERO REALIZZATI
  • Settimana interruzione attività didattica
  • In itinere (indicare le modalità)
Descrizione modalità (in itinere)Esercizi e attività sugli argomenti da recuperare