PROGRAMMA SVOLTO DI Inglese Classe 3E LS
DOCENTECAMBIAGHI Mara
LIBRI DI TESTO

V. Jones, S. Kay, D. Brayshaw, S. Minardi, Focus Ahead Upper Intermediate, Pearson Longman 2017.
Bonci Laura / Howell Sarah M., Grammar in Progress Updated. Volume unico (LDM) / Third Edition, Zanichelli
Editore.
M. Spiazzi, M. Tavella, M. Layton, Performer Heritage: From the Origins to the Romantic Age, Zanichelli 2016.

ORE SETTIMANALI3
ORE TOTALI SVOLTE100
CONOSCENZE DISPIPLINARIArgomenti svolti
Aspetti linguistici e grammaticali: Reported speech, reported questions and imperatives, have something done (dal libro di testo in adozione nel precedente anno scolastico), present and past habits, verb patterns, the gerund, phrasal verbs, collocations, lexis, word families, collocations, idioms and prepositions; past perfect simple and continuous, relative clauses, future forms (future continuous, future perfect and future perfect continuous), quantifiers, determiners, concessive clauses; present and past modal structures, overview of verbs expressing necessity, advice or criticism; question tags and reply questions.
Contesto comunicativo: attività di lettura, ascolto e comprensione di testi scritti e orali (reading e listening comprehension), di espressione orale (speaking) e di pronuncia (pronunciation focus).
Contesto storico-culturale e letterario: The Origins and the Middle Ages (The first inhhabitants of the British Isles and the origin of English; Pre-Celtic and Roman Britain, Anglo-Saxons and Vikings, the Norman Conquest, the Plantagenets, Magna Charta, John Wycliffe and Lollardy, the Wars of the Roses). The epic poem: Beowulf (con sintesi, commento e discussione della lettura estiva, ed. Black Cat comprendente esercizi lessicali, grammaticali e di contenuto), The medieval narrative poem: Geoffrey Chaucer: The Canterbury Tales (reading of excerpts from the general prologue: 'When in April the sweet showers fall', The Prioress, the Merchant, The Wife of Bath); The medieval ballad (Cruel Sister), the ballad in the contemporary context (Geordie). Reading of a passage by Umberto Eco on the Middle Ages. The development of the English theatre, the Elizabethan theatre, the Globe and the life of Shakespeare. The early Tudors and Queen Elizabeth. Shakespeare the dramatist: general features of his plays (tragedies, comedies, romances, historical dramas and problem plays). King Lear (reading of extracts from Act I, sc. 4 'The sweet and bitter fool' and Act III sc. 3 'The storm scene' and viewing of the Italian performance Re Lear at Teatro Strehler - in orario extrascolastico). Macbeth (introduction, reading of excerpts 'The Three Witches and Duncan's Murder).
Ed. Civica/Civics: Magna Carta and the fight for human rights.
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPER LE COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA SI FA RIFERIMENTO ALLA PROGRAMMAZIONE DI DIPARTIMENTO
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO UTILIZZATI
  • Discussione guidata
  • Lavoro di gruppo
  • Lezione frontale
  • Lezione partecipata
  • YouTube
CLILNON svolto
NUMERO DI VERIFICHE SVOLTE3 (primo trimestre)
4 (secondo pentamestre)
TIPOLOGIA DI INTERVENTI DI RECUPERO REALIZZATI
  • Settimana interruzione attività didattica
  • In itinere (indicare le modalità)
Descrizione modalità (in itinere)revisione e correzione degli argomenti oggetto di verifica