PROGRAMMA SVOLTO DI Inglese Classe 2A ITE
DOCENTEMarengo Angela
LIBRI DI TESTO

Autori: Bartram-Walton-Sharman, TITOLO: Venture B1, Casa Ed. Oxford University Press

Autori: Jordan-Fiocchi, TITOLO: New Grammar Files, Casa Ed. Trinity Whitebridge

ORE SETTIMANALI3
ORE TOTALI SVOLTE98
CONOSCENZE DISPIPLINARIArgomenti svolti
Argomenti del primo periodo
ENTRY BOOK
Grammar revision: present simple vs present continuous; adverbs and expressions of frequency; present continuous for future; some-any-no; quantifiers; past simple regular and irregular verbs; past time expressions.
UNIT 1
Past continuous; past continuous vs past simple; when–while–as; subject and object questions. Vocabulary: Education.
UNIT 2
Comparative and superlative adjectives and adverbs; negative comparisons.

Argomenti del secondo periodo
UNIT 3
Future with be going to / be about to. Life events, intentions and ambitions. Vocabulary: illnesses, injuries and accidents.
UNIT 4
Future forms: present continuous and present simple; be going to; modal verbs will / shall. Vocabulary: holidays.
UNIT 5
Have to / don’t have to; must / mustn’t (don’t) have to. Vocabulary: Jobs in the house.
UNIT 6
Present perfect with ever–never; irregular past participles; been vs gone; present perfect vs past simple. Vocabulary: Life experiences.
UNIT 7
Present perfect with already-just-still-yet; present perfect with for-since. Vocabulary: Dating and relationships. Possessions.
UNIT 8
Modal verbs will-may-might; zero conditional and first, second and outline of third conditional; if-when-unless.

STORY TELLING ACTIVITY

Il libro di grammatica New Grammar Files è stato usato per l’approfondimento degli argomenti presentati sul testo di lingua, nonché per la sistematizzazione dei contenuti grammaticali ed espansioni lessicali.
Al termine di ogni unità è stata fatta una EXTENSIVE LISTENING ACTIVITY inerente alle vicende di Vicky Venture ed alla vita nella King’s High Secondary School.
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPER LE COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA SI FA RIFERIMENTO ALLA PROGRAMMAZIONE DI DIPARTIMENTO
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO UTILIZZATI
  • Lavoro di gruppo
  • Lezione frontale
  • Lezione in videoconferenza
  • Lezione partecipata
  • Prove formative
  • Simulazioni
  • Flipped classroom
  • YouTube
  • Classroom virtuali
CLILNON svolto
NUMERO DI VERIFICHE SVOLTE6 (primo trimestre)
6 (secondo pentamestre)
TIPOLOGIA DI INTERVENTI DI RECUPERO REALIZZATI
  • Settimana interruzione attività didattica
  • In itinere (indicare le modalità)
Descrizione modalità (in itinere)Ripresa degli argomenti trattati e Mock tests (simulazione di verifica) prima di ogni compito in classe e di ogni verifica orale