PROGRAMMA SVOLTO DI | Inglese Classe 4E LS |
---|---|
DOCENTE | CAMBIAGHI Mara |
LIBRI DI TESTO | M. Spiazzi, M. Tavella, M. Layton, Performer Heritage: From the Origins to the Romantic Age, Zanichelli 2016. |
ORE SETTIMANALI | 3 |
ORE TOTALI SVOLTE | 99 |
CONOSCENZE DISPIPLINARI | Argomenti svolti Aspetti linguistici e grammaticali: revisione dei tempi verbali e consolidamento delle principali strutture linguistiche (present and past modal structures); (Units 5-8): reported speech and reporting verbs (verbi dichiarativi); conditional clauses, alternatives to if; mixed conditionals; adversative clauses (whereas, while); advanced passive forms, passive reporting structures, unreal pasts and regrets (wish, if only, it’s time, and would rather, had better), cleft sentences and inversion to express emphasis. Lexis, collocations, phrasal verbs, compound adjectives, easily confused words (raise, rise, arise, arouse). Contesto comunicativo: esprimere scelte, valutazioni, critiche, disappunto ed opinioni; comprendere e discutere questioni etiche, esprimere confusione e chiarimenti; esporre un discorso o una relazione su temi inerenti la tecnologia, l'inquinamento e la questione ambientale. Esercizi di lettura, ascolto e comprensione di testi scritti e orali (listening and reading comprehension). Esercizi di pronuncia (pronunciation focus). Contesto storico-letterario: Metaphysical poetry (John Donne: Go and Catch a Falling Star, The Sun Rising; excerpt from Meditation XVII interlinking with Civics). John Milton: excerpt from Paradise Lost (Satan's speech). Edgar Lee Masters (short excerpt from The Spoon River Anthology); The Restoration and the Augustan Age; coffee houses, women and the rise of the novel; new approaches to science (isaac Newton with listening comprehension; John Locke's empiricist conception of knowledge and political philosophy; the spread of cultural debate and the birth of English journalism; a glance at 18th-century Europe; Restoration theatre and the comedy of manners. Daniel Defoe and Robinson Crusoe (reading and commentary of excerpts from the novel); Jonathan Swift and Gulliver's Travels (reading and commentary of excerpts from the novel). Ed. Civica (Civics): Memorial Day: Elie Wiesel's on the perils of indifference (reading of an extract from his speech); John Donne: No Man Is an Island (Meditation XVII) |
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA | PER LE COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA SI FA RIFERIMENTO ALLA PROGRAMMAZIONE DI DIPARTIMENTO |
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO UTILIZZATI |
|
CLIL | NON svolto |
NUMERO DI VERIFICHE SVOLTE | 3 (primo trimestre) 3 (secondo pentamestre) |
TIPOLOGIA DI INTERVENTI DI RECUPERO REALIZZATI |
|
Descrizione modalità (in itinere) | Reevisione e correzione degli argomenti oggetto di verifica. |