PROGRAMMA SVOLTO DI Inglese Classe 4C LS
DOCENTERettore Nunzia
LIBRI DI TESTO

Focus Ahead Upper- Intermediate, V. Jones, S. Kay, D. Brayshaw, S. Minardi - Pearson
Grammar in Progress, L. Bonci, Sarah M. Howell – Zanichelli
Performer Heritage, Vol. 1, M. Spiazzi, M. Tavella, M. Layton - Zanichelli

ORE SETTIMANALI3
ORE TOTALI SVOLTE79
CONOSCENZE DISPIPLINARIArgomenti svolti
Correzione dei compiti estivi da Focus Ahead Upper-intermediate
Presentazione in classe su Culture Clash attraverso l'analisi delle seguenti 'short stories': "Lispeth", "An Outpost of Progress", "How Pearl Button Was Kidnapped", "Love in the Night"
Lettera della versione originale di "Benito Cereno" di H. Melville
W. Shakespeare: Hamlet, Macbeth The Tempest. Milton: Paradise Lost: Satan's Speech
The Age of Revolutions
T. Hobbes: Leviathan -The State of Nature as a State of War
The Civil War and the Commonwealth, O. Cromwell, The Restoration, The Glorious Revolution
J. Locke: Two Treatises of Government - The Government exists to Serve the People
The Augustan age, The Hanoverians, The Rise of the Novel
D. Defoe, Robinson Crusoe
J. Swift, Gulliver’s Travels
W. Hogarth: "Marriage A-la-Mode"
The Romantic Age
W. Blake Songs of Experience and Songs of Innocence: London, The Lamb, The Tyger
W. Wordsworth, Preface to the Lyrical Ballads, Composed upon Westminster Bridge, Daffodils
S. T. Coleridge "The Rime of the Ancient Mariner"
Unit 4
Vocabulary
Shopping and money, Phrasal verbs, Collocations, Word families
Grammar
Question Tags and Reply questions, Present and past modal structures
Unit 5
Vocabulary
Employment , Phrasal verbs, Collocations, Word families
Grammar
Reported speech, Reporting verbs
Unit 6
Vocabulary
Truth and falsehood, Phrases with take, Compound adjectives
Grammar
Conditional clauses, Alternatives to if, Mixed conditionals
Unit 7
Vocabulary
Collocations, to do with Internet use, Health issues, Collocations in set phrases
Grammar
Advanced passive forms, Passive reporting structures
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPER LE COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA SI FA RIFERIMENTO ALLA PROGRAMMAZIONE DI DIPARTIMENTO
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO UTILIZZATI
  • Discussione guidata
  • Lavoro di gruppo
  • Lezione frontale
  • Lezione in videoconferenza
  • Lezione partecipata
  • Prove formative
  • Flipped classroom
CLILNON svolto
NUMERO DI VERIFICHE SVOLTE3 (primo trimestre)
3 (secondo pentamestre)
TIPOLOGIA DI INTERVENTI DI RECUPERO REALIZZATI
  • Settimana interruzione attività didattica
  • In itinere (indicare le modalità)
Descrizione modalità (in itinere)Esercizi e attività sugli argomenti da recuperare