ANNO SCOLATISCO | 2020-2021 |
---|
CLASSE | 1A ITE |
---|
DISCIPLINA | Inglese |
---|
Prof. | Marengo Angela |
---|
LIBRI DI TESTO | Bartram-Walton-Sharman, VENTURE A2, Oxford University Press
Jordan-Fiocchi, New Grammar Files , Trinity Whitebridge
|
---|
Ore settimanali | 3 |
---|
Ore di lezione svolte | in presenza: 35
a distanza:64 |
---|
CONOSCENZE DISCIPLINARI | |
---|
Argomenti svolti | Argomenti del primo periodo
STARTER A - F
Present simple be / have got; question words; place prepositions; possessive and demonstrative adjectives; the
possessive’s. Countries and nationalities, numbers and dates; the classroom; the family
UNIT 1
Present simple like / listen to; object pronouns.
Music; classroom language; adjectives of opinion; free time.
UNIT 2
Present simple all verbs; adverbs and expression of frequency; time prepositions. Daily routine; sport (play, do, go).
UNIT 3
Modal verb can (ability); both- neither; adjective order; be/look like.
Abilities; personality; the body and physical description
Argomenti del secondo periodo
UNIT 4
Present continuous; present simple vs present continuous; dynamic and stative verbs. Everyday activities; jobs.
UNIT 5
Present continuous future; would like / want to. Outdoor activities; entertainment expressions
UNIT 6
Some-any-no; there is / there are; imperatives; prepositions of place and movement. Rooms and furniture; shops
and places in a town.
UNIT 7
Countable and uncountable nouns; quantifiers; whose and possessive pronouns. Food and drink; quantities and
containers; prices.
UNIT 8
Past simple be / be born; past time expressions; so / such; adjectives ending in –ing or –ed. Film and TV; adjectives
of opinion.
UNIT 9
Past simple regular and irregular verbs. Parties and festivals.
Il testo grammaticale New Grammar Files sarà usato per l’approfondimento degli argomenti presentati sul testo di
lingua, nonché per la sistematizzazione dei contenuti grammaticali ed eventuali espansioni lessicali.
Al termine di ogni unità si prevede una EXTENSIVE LISTENING ACTIVITY inerente alle vicende di Vicky Venture ed
alla vita nella King’s High Secondary School
|
---|
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA | PER LE COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA SI FA RIFERIMENTO ALLA PROGRAMMAZIONE DI DIPARTIMENTO |
---|
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO UTILIZZATI | - Discussione guidata
- Lavoro di gruppo
- Lezione frontale
- Lezione in videoconferenza
- Lezione partecipata
- Navigazione /ricerche in rete
- Problem solving
- Prove formative
- Simulazioni
- Flipped classroom
- Classroom virtuali
|
---|
CLIL | CONTENUTI |
METODOLOGIE E STRUMENTI |
History: Great Britain in the Roman times |
Libro di testo; lavoro di gruppo; Lezione frontale; Ricerca in rete e presentazioni con Power point |
|
---|
PROCESSO DI VALUTAZIONE | |
---|
1) VALUTAZIONE |
Num verifiche svolte nel primo trimestre: 3
Num verifiche svolte nel primo trimestre: 5 |
---|
2) INTERVENTI DI RECUPERO REALIZZATI |
Settimana interruzione attività didattica
In itinere (indicare le modalità)
Ripresa degli argomenti e Mock tests
|