ANNO SCOLASTICO | 2023-2024 |
---|
INDIRIZZO DI STUDIO | LS |
---|
CLASSE | 2 |
---|
SEZIONE | D |
---|
DISCIPLINA | Inglese |
---|
Prof. | Nunzia Rettore |
---|
LIBRI DI TESTO | Focus Ahead Intermediate, V. Jones, S. Kay, D. Brayshaw, D. Montanari – Pearson
Grammar in Progress, L. Bonci, Sarah M. Howell – Zanichelli
|
---|
CONOSCENZE DISCIPLINARI | |
---|
Argomenti del primo periodo | Ripasso delle strutture grammaticali e le funzioni linguistiche studiate l'anno scolastico precedente
Historical background of Afghanistan, “ The Breadwinner”, D. Ellis
Unit 1
Grammar: Dynamic and State Verbs, Present Perfect Continuous
Vocabulary: Appearance Personality, Clothes and Accessories
Unit 2
Grammar: Narrative Tenses, Verb Patterns
Vocabulary: Sports, People in Sport
Unit 3
Grammar: Present and Past speculations, Used to and Would Vocabulary: Means of Transport
|
---|
Argomenti del secondo periodo | Analisi e discussione in classe della versione originale di "The Canterville Ghost" e "The Happy Prince", O. Wilde
Unit 4
Grammar: Future Time Clauses, Future Continuous and Future Perfect
Vocabulary: Food, Flavours and textures
Unit 5
Grammar: Articles: no article, a/an or the, Non -defining relative clauses
Vocabulary: Geographical Features, Natural disasters
Unit 6
Grammar: Second Conditional ,Third Conditional, Wish/if only
Vocabulary: Parts of the Body
Unit 7
Grammar: Reported Speech- Statements, Questions and Imperatives
Vocabulary: Television, TV Shows
Unit 8
Grammar: The Passive Have Something Done
Vocabulary: Human Qualities
|
---|
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA | Per le competenze e abilità relative alla disciplina si fa riferimento alla programmazione del dipartimento |
---|
ARGOMENTI DI EDUCAZIONE CIVICA | Gender Gap and Human Rights
|
---|
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO CHE SI INTENDONO UTILIZZARE | - Flipped classroom
- Lavori di gruppo
- Lavoro individuale
- Lezioni frontali
- Lezioni partecipate
- Problem solving
- Ricerche guidate in internet
- Video lezioni
- Youtube
|
---|
PROCESSO DI VALUTAZIONE | |
---|
1. VALUTAZIONE | 1. VALUTAZIONE |
---|
Numero di verifiche previste (1° periodo) | 2 |
---|
Numero di verifiche previste (2° periodo) | 3 |
---|
2. INTERVENTI DI RECUPERO | 2. INTERVENTI DI RECUPERO |
---|
Tipologia | - Settimana interruzione attività didattica
- In itinere
|
---|
EMAIL DOCENTE | Email nascosta; è necessario JavaScript. |