ANNO SCOLASTICO | 2023-2024 |
---|
INDIRIZZO DI STUDIO | ITE |
---|
CLASSE | 5 |
---|
SEZIONE | B |
---|
DISCIPLINA | Inglese |
---|
Prof. | Maria Fersino |
---|
LIBRI DI TESTO | C.Medaglia, M. Seiffarth, Twenty-Thirty, Rizzoli
Vivian S. Rossetti, Training for successful INVALSI, Pearson.
|
---|
CONOSCENZE DISCIPLINARI | |
---|
Argomenti del primo periodo | - Reading and listening comprehension activities
Letture e ascolti su varie tematiche di attualità (livello B1 e B2)
- Green Economy
Sustainability;
Green energy and recycling;
CSR: Corporate Social Responsibility;
Triple Bottom Line;
Green businesses.
- Motivation
Maslow’s hierarchy of needs; Motivation at work.
- Types of remuneration and rewards
- The role of managers
- Business meetings
- The functional structure of a business
- Youth unemployment
|
---|
Argomenti del secondo periodo | - Marketing and advertising
The marketing mix;
Market segmentation;
the role of market research;
Marketing strategies and techniques;
Advertising media.
- E.U. Institutions
- Brexit
The leaving process (brief history);
Brexit referendum and results.
- The Magna Carta:
clauses 39-40;
its influence over the centuries.
- Child Labour
- The UK political system
The UK constitution;
The Monarch;
The Parliament;
Main political parties;
Comparison between the Italian and British legal system.
- The USA political system
The Federal Government and the State Governments;
The Legislative Branch;
Executive Branch;
Judicial Branch;
The American Constitution;
President of the USA;
Political Parties.
|
---|
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA | Per le competenze e abilità relative alla disciplina si fa riferimento alla programmazione del dipartimento |
---|
ARGOMENTI DI EDUCAZIONE CIVICA | The Magna Carta and its influence on historical events and documents over the centuries;
Comparison between the Italian and British legal system.
|
---|
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO CHE SI INTENDONO UTILIZZARE | - Cooperative learning
- Flipped classroom
- Lavori di gruppo
- Lavoro individuale
- Lezioni frontali
- Lezioni partecipate
- Youtube
|
---|
PROCESSO DI VALUTAZIONE | |
---|
1. VALUTAZIONE | 1. VALUTAZIONE |
---|
Numero di verifiche previste (1° periodo) | 3 |
---|
Numero di verifiche previste (2° periodo) | 4 |
---|
2. INTERVENTI DI RECUPERO | 2. INTERVENTI DI RECUPERO |
---|
Tipologia | |
---|
EMAIL DOCENTE | Email nascosta; è necessario JavaScript. |