ANNO SCOLASTICO | 2023-2024 |
---|
INDIRIZZO DI STUDIO | LS |
---|
CLASSE | 4 |
---|
SEZIONE | H |
---|
DISCIPLINA | Inglese |
---|
Prof. | VIOLETTA RISI RISI |
---|
LIBRI DI TESTO | Focus Ahead upper-intermediate, Jones-Brayshaw-Minardi, Pearson Longman.
Performer Heritage vol 1, Spiazzi-Tavella-Layton, Zanichelli.
|
---|
CONOSCENZE DISCIPLINARI | |
---|
Argomenti del primo periodo | Dal testo Focus Ahead:
UNIT 2 It takes all sorts. Family, celebrations, religious cerimonies, verb-noun collocations. Past perfect simple and continuous. Relative clauses. Collocations.
UNIT 3 A place to live. Dependent prepositions. Collocations. Useful phrases to describe cities. Future forms. Quantifiers. Expressing concessions.
Dal testo Performer Heritage 1: William Shakespeare: life, Shakespeare the dramatist: Romeo and Juliet, Hamlet.
The Restoration and the Augustan Age: the restoration of monarchy, from the Glorious revolution to Queen Anne, the early Hanoverians, the Age of Reason, John Locke, the circulation of ideas.
|
---|
Argomenti del secondo periodo | Da Focus Ahead:
UNIT 4 The cost of living. Shopping and money. Phrasal verbs, collocations. Question tags and reply questions. Present and past modal structures. Expressing cause and result.
UNIT 5 The world at your feet. Job titles. Employment: phrasal verbs, collocations, word families. Reported speech. Reporting verbs. Phrasal verbs.
UNIT 6 True or false? Adjectives to describe people, phrases with take, compound adjectives. Conditional clauses. Mixed conditionals.
Dal testo Performer Heritage 1: The rise of the novel, Daniel Defoe and Robinson Crusoe.
The Romantic Age: Britain and America, The Industrial Revolution, The French Revolution, A new sensibility, The Gothic novel. Mary Shelley: Frankenstein. Romantic poetry: William Blake, William Wordsworth, S.T. Coleridge, P.B. Shelley.
|
---|
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA | Per le competenze e abilità relative alla disciplina si fa riferimento alla programmazione del dipartimento |
---|
ARGOMENTI DI EDUCAZIONE CIVICA | Si fa riferimento alla programmazione del CdC
|
---|
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO CHE SI INTENDONO UTILIZZARE | - Cooperative learning
- Lavori di gruppo
- Lavoro individuale
- Lezioni frontali
- Lezioni partecipate
- Ricerche guidate in internet
- Classroom virtuali
- Youtube
|
---|
PROCESSO DI VALUTAZIONE | |
---|
1. VALUTAZIONE | 1. VALUTAZIONE |
---|
Numero di verifiche previste (1° periodo) | 2 |
---|
Numero di verifiche previste (2° periodo) | 3 |
---|
2. INTERVENTI DI RECUPERO | 2. INTERVENTI DI RECUPERO |
---|
Tipologia | - Settimana interruzione attività didattica
- Sportello
|
---|
EMAIL DOCENTE | Email nascosta; è necessario JavaScript. |