ANNO SCOLASTICO | 2023-2024 |
---|
INDIRIZZO DI STUDIO | LS |
---|
CLASSE | 4 |
---|
SEZIONE | A |
---|
DISCIPLINA | Inglese |
---|
Prof. | De Cillis Rita |
---|
LIBRI DI TESTO | Focus Ahead upper intermediate di S. Minardi, V. Jones, S. Kay, D. Brayshaw
Performer Heritage 1 di Spiazzi Tavella Layton ed. Zanichelli
|
---|
CONOSCENZE DISCIPLINARI | |
---|
Argomenti del primo periodo | Language:
revision of the grammar structures of the previous year
True or false? Fake news
Conditional forms and third conditonal; Mixed conditionals; Collocations: Word families; Collocations with luck; phrasal verbs with get; The future of work.
Log on: Advanced passive forms; Collocations to do with Internet; use of Technology: danger of useful tool? Introducing reasons in formal writing
letteratura: W. Shakespeare: The Merchant of Venice, The Tempest ; J. Milton, Paradise Lost, Satan's Speech;
The Age of the Novel D. Defoe • Robinson Crusoe J. Swift • Gulliver’s Travels
|
---|
Argomenti del secondo periodo | Language:
Log on: Advanced passive forms; Collocations to do with Internet; use of Technology: danger of useful tool? Introducing reasons in formal writing
Letteratura:
The Pre-Romantic Age • W. Blake • Songs of Experience and of Innocence fiction: The gothic novel Frankenstein E. A. Poe The Tell-Tale Heart
|
---|
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA | Per le competenze e abilità relative alla disciplina si fa riferimento alla programmazione del dipartimento |
---|
ARGOMENTI DI EDUCAZIONE CIVICA | Prejudice in The merchant of Venice by W. Shakespeare
A. Kosghi: Whare are you really from?
The individual in the society, No man is an island by John Donne
|
---|
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO CHE SI INTENDONO UTILIZZARE | - Attività laboratoriali
- Cooperative learning
- Debate
- Flipped classroom
- Lavori di gruppo
- Lavoro individuale
- Lezioni frontali
- Lezioni partecipate
- Problem solving
- Ricerche guidate in internet
- Video lezioni
- Classroom virtuali
- Youtube
- Meet
|
---|
PROCESSO DI VALUTAZIONE | |
---|
1. VALUTAZIONE | 1. VALUTAZIONE |
---|
Numero di verifiche previste (1° periodo) | 3 |
---|
Numero di verifiche previste (2° periodo) | 3 |
---|
2. INTERVENTI DI RECUPERO | 2. INTERVENTI DI RECUPERO |
---|
Tipologia | - Settimana interruzione attività didattica
- In itinere
|
---|
EMAIL DOCENTE | Email nascosta; è necessario JavaScript. |