ANNO SCOLASTICO | 2023-2024 |
---|
INDIRIZZO DI STUDIO | LS |
---|
CLASSE | 5 |
---|
SEZIONE | F |
---|
DISCIPLINA | Inglese |
---|
Prof. | Fabrizio Fontana |
---|
LIBRI DI TESTO | V. Jones, S. Kay, D. Brayshaw, D. Montanari, FOCUS AHEAD UPPER-INTERMEDIATE, Pearson Longman
M. Spiazzi, M. Tavella, M. Layton, PERFORMER HERITAGE (VOLUMES 1 AND 2), Zanichelli
|
---|
CONOSCENZE DISCIPLINARI | |
---|
Argomenti del primo periodo | SPEAKING, READING, LISTENING, WRITING AND VOCABULARY
Around the globe: talking about the environment (Focus Ahead unit 8)
HISTORY AND LITERATURE The Gothic novel
American and Industrial Revolutions
M. Shelley's Frankenstein
The Romantic Age:
- General features
- W. Wordsworth
- S.T.Coleridge
- The sublime
The Victorian Age (1):
- Main historical events, the spirit of the age
- The Victorian novel
C. Dickens
|
---|
Argomenti del secondo periodo | HISTORY AND LITERATURE
The Victorian Age (2):
- R.L. Stevenson
- Aestheticism in England: O. Wilde
America in the 19th century:
- History, society, culture
- E.A. Poe
- E. Dickinson
- W. Whitman
The Age of Imperialism:
- General features
- R. Kipling
- J. Conrad
- Apocalypse Now
War poets
The Age of Modernism
- General features
- E. Pound
- T.S. Eliot
- J. Joyce
- V. Woolf
- M. Cunningham
Totalitarism
G. Orwell
|
---|
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA | Per le competenze e abilità relative alla disciplina si fa riferimento alla programmazione del dipartimento |
---|
ARGOMENTI DI EDUCAZIONE CIVICA | Plastic pollution
- The Great Pacific Garbage Patch
An American history of racism and discrimination
- Slave auctions and slave life in the plantations
- The “Underground Railroad”
- Abraham Lincoln and the Gettysburg Address
- The “Black Codes” and the “Jim Crow Laws”
- The Ku Klux Klan
- The “Sunset towns” and the Negro Motorist Green Book
- The Civil Right Movement in the USA
- Martin Luther King’s “I have a dream” speech
- 1992 Los Angeles riots
- Eric Garner’s “I can’t breathe” and the “Black Lives Matter” movement
- The “conquest of the west” and the segregation of Native Americans
- The “Gold Rush” and the exploitation of Chinese immigrants
|
---|
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO CHE SI INTENDONO UTILIZZARE | - Flipped classroom
- Lavori di gruppo
- Lavoro individuale
- Lezioni frontali
- Lezioni partecipate
- Ricerche guidate in internet
- Video lezioni
|
---|
PROCESSO DI VALUTAZIONE | |
---|
1. VALUTAZIONE | 1. VALUTAZIONE |
---|
Numero di verifiche previste (1° periodo) | 2 |
---|
Numero di verifiche previste (2° periodo) | 3 |
---|
2. INTERVENTI DI RECUPERO | 2. INTERVENTI DI RECUPERO |
---|
Tipologia | |
---|
EMAIL DOCENTE | Email nascosta; è necessario JavaScript. |