ANNO SCOLASTICO | 2023-2024 |
---|
INDIRIZZO DI STUDIO | ITE |
---|
CLASSE | 1 |
---|
SEZIONE | D |
---|
DISCIPLINA | Inglese |
---|
Prof. | Maria Fersino |
---|
LIBRI DI TESTO | ONE FOCUS Autori: S. Kay, V. Jones, S. Minardi, B. Bettinelli Casa ed. Pearson
GRAMMAR FILES GOLD EDITION Autori: E. Jordan, P. Fiocchi Casa ed. Trinity Whitebridge
|
---|
CONOSCENZE DISCIPLINARI | |
---|
Argomenti del primo periodo | 1. FOUNDATION UNIT: Imperatives; Let’s; To be; Subject pronouns; Demonstratives; Plurals; Possessive Adjectives
and Pronouns; Saxon Genitive; There is/ There are; To have; Prepositions; Can-Can’t.
VOCABULARY: Numbers (ordinal/ cardinal). Family members: Jobs. Date: days of the week, months and Seasons
2. DAILY LIFE: Present Simple (affirmative, negative and questions). Expressing preferences. VOCABULARY: Daily
routine. Friends.
COMPOSITIONS: The meaning of friendship. My family.
|
---|
Argomenti del secondo periodo | 3. FOOD: Countable and Uncountable Nouns. Some and Any: Much, Many and A lot of. Articles VOCABULARY: Food
and drink. Ordering food in restaurants. Prices (money)
SPEAKING: Dialogue at the restaurant
WRITING: an informal e- mail
4. CAREER CHOICES: Present continuous ; Present continuous vs Present Simple. Collocations VOCABULARY:
Job/Work: collocations. Work + Prepositions
SPEAKING: Describing a photo
5. PEOPLE: Comparatives and Superlatives (adjectives, nouns, verbs). Have to / Don’t have to VOCABULARY:
Personal details and Physical description. Personality adjectives
SPEAKING: Shopping for clothes.
6. EDUCATION: Must/ Have to/ Should. To be: Past simple. Can: Past simple. VOCABULARY: School subjects .
Education. Irregular verbs
SPEAKING: Asking for and Giving information WRITING ; an article
|
---|
COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA | Per le competenze e abilità relative alla disciplina si fa riferimento alla programmazione del dipartimento |
---|
ARGOMENTI DI EDUCAZIONE CIVICA | Tema della responsabilità (Regolamento d'Istituto, Patto di corresponsabilità…). Teamwork: development of a set of shared rules of behavior at school.
Good practices to protect the environment.
|
---|
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO CHE SI INTENDONO UTILIZZARE | - Cooperative learning
- Flipped classroom
- Lavori di gruppo
- Lavoro individuale
- Lezioni frontali
- Lezioni partecipate
- Youtube
|
---|
PROCESSO DI VALUTAZIONE | |
---|
1. VALUTAZIONE | 1. VALUTAZIONE |
---|
Numero di verifiche previste (1° periodo) | 3 |
---|
Numero di verifiche previste (2° periodo) | 5 |
---|
2. INTERVENTI DI RECUPERO | 2. INTERVENTI DI RECUPERO |
---|
Tipologia | - Settimana interruzione attività didattica
- In itinere
|
---|
EMAIL DOCENTE | Email nascosta; è necessario JavaScript. |