ANNO SCOLASTICO2023-2024
INDIRIZZO DI STUDIOLS
CLASSE2
SEZIONED
DISCIPLINAInglese
Prof.Rettore Nunzia
LIBRI DI TESTO

Focus Ahead Intermediate, V. Jones, S. Kay, D. Brayshaw, D. Montanari – Pearson
Grammar in Progress, L. Bonci, Sarah M. Howell – Zanichelli

ORE SETTIMANALI3
ORE TOTALI SVOLTE95
CONOSCENZE DISCIPLINARI
Argomenti svolti

Ripasso delle strutture grammaticali e le funzioni linguistiche studiate l'anno scolastico precedente
Historical background of Afghanistan, “ The Breadwinner”, D. Ellis
Analisi e discussione in classe della versione originale di "The Canterville Ghost", "The Happy Prince", "The Rose and the Nightingale, "The Selfish Giant" di O. Wilde
Unit 1
Grammar: Present tenses, Question forms, Subject and Object Questions
Vocabulary: Personal Adjectives, Adjectives with prepositions
Unit 2
Grammar: Past simple and Past Continuous, Used to
Vocabulary: Technology and Science, Computers, Collocations, Phrasal verbs
Unit 3
Grammar: Present Perfect with just and already, (not) yet, Past Simple Comparatives, Superlative
adjectives, Too, Enough
Vocabulary: The arts and the Media, Types of books and Writers, Films, Music
Argomenti del secondo periodo
Analisi e discussione in classe della versione originale di "Alice's Adventures in Wonderland", L. Carroll
Unit 4
Grammar: Present Perfect with For and Since, Present Continuous, Be going to and Will
Vocabulary: Rooms and Furniture, Places Inside and Outside the House, Places in the City and in the Country,
Phrases with Make and Do
Unit 5
Grammar: First Conditional, Relative Clauses.
Vocabulary: Education, School Subjects, Phrasal Verbs, Phrases with Get
Unit 6
Grammar: Second Conditional, Modal verbs for Obligation and Permission. Vocabulary: Jobs and Work, Terms and
Conditions, Collocations, Confusing Words, Job vs Work
Unit 7
Grammar: The passive, Quantifiers.
Vocabulary: Shops and Service, Shopping Places in a Town
Unit 8
Grammar: Past Perfect, Reported Speech
Vocabulary: Politics and Crime
Designing a website

COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPER LE COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA SI FA RIFERIMENTO ALLA PROGRAMMAZIONE DI DIPARTIMENTO
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO UTILIZZATI
  • Discussione guidata
  • Lavoro di gruppo
  • Lezione frontale
  • Lezione partecipata
  • Prove formative
PROCESSO DI VALUTAZIONE
1. VALUTAZIONE1. VALUTAZIONE
Numero di verifiche svolte (1° trimestre)3
Numero di verifiche svolte (2° pentamestre)4
2. INTERVENTI DI RECUPERO REALIZZATI2. INTERVENTI DI RECUPERO REALIZZATI
Tipologia
  • Settimana interruzione attività didattica
  • In itinere (indicare le modalità)
Descrizione modalità (in itinere)Ripasso ed esercitazione sugli argomenti da recuperare
EMAIL DOCENTEEmail nascosta; è necessario JavaScript.