ANNO SCOLASTICO2023-2024
INDIRIZZO DI STUDIOLS
CLASSE4
SEZIONEH
DISCIPLINAInglese
Prof.VIOLETTA RISI RISI
LIBRI DI TESTO

Focus Ahead upper-intermediate, Jones-Brayshaw-Minardi, Pearson Longman.
Performer Heritage vol 1, Spiazzi-Tavella-Layton, Zanichelli.

CONOSCENZE DISCIPLINARI
Argomenti del primo periodo

Dal testo Focus Ahead:
UNIT 2 It takes all sorts. Family, celebrations, religious cerimonies, verb-noun collocations. Past perfect simple and continuous. Relative clauses. Collocations.
UNIT 3 A place to live. Dependent prepositions. Collocations. Useful phrases to describe cities. Future forms. Quantifiers. Expressing concessions.
Dal testo Performer Heritage 1: William Shakespeare: life, Shakespeare the dramatist: Romeo and Juliet, Hamlet.
The Restoration and the Augustan Age: the restoration of monarchy, from the Glorious revolution to Queen Anne, the early Hanoverians, the Age of Reason, John Locke, the circulation of ideas.

Argomenti del secondo periodo

Da Focus Ahead:
UNIT 4 The cost of living. Shopping and money. Phrasal verbs, collocations. Question tags and reply questions. Present and past modal structures. Expressing cause and result.
UNIT 5 The world at your feet. Job titles. Employment: phrasal verbs, collocations, word families. Reported speech. Reporting verbs. Phrasal verbs.
UNIT 6 True or false? Adjectives to describe people, phrases with take, compound adjectives. Conditional clauses. Mixed conditionals.
Dal testo Performer Heritage 1: The rise of the novel, Daniel Defoe and Robinson Crusoe.
The Romantic Age: Britain and America, The Industrial Revolution, The French Revolution, A new sensibility, The Gothic novel. Mary Shelley: Frankenstein. Romantic poetry: William Blake, William Wordsworth, S.T. Coleridge, P.B. Shelley.

COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPer le competenze e abilità relative alla disciplina si fa riferimento alla programmazione del dipartimento
ARGOMENTI DI EDUCAZIONE CIVICA

Si fa riferimento alla programmazione del CdC

METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO CHE SI INTENDONO UTILIZZARE
  • Cooperative learning
  • Lavori di gruppo
  • Lavoro individuale
  • Lezioni frontali
  • Lezioni partecipate
  • Ricerche guidate in internet
  • Classroom virtuali
  • Youtube
PROCESSO DI VALUTAZIONE
1. VALUTAZIONE1. VALUTAZIONE
Numero di verifiche previste (1° periodo)2
Numero di verifiche previste (2° periodo)3
2. INTERVENTI DI RECUPERO2. INTERVENTI DI RECUPERO
Tipologia
  • Settimana interruzione attività didattica
  • Sportello
EMAIL DOCENTEEmail hidden; Javascript is required.