ANNO SCOLASTICO2023-2024
INDIRIZZO DI STUDIOLS
CLASSE3
SEZIONEH
DISCIPLINAInglese
Prof.VIOLETTA RISI
LIBRI DI TESTO

FOCUS AHEAD UPPER-INTERMEDIATE DI JONES- KAY- BRAYSHAW-MINARDI, PEARSON.
GRAMMAR IN PROGRESS UPDATED, DI BONCI – HOWELL, ZANICHELLI.
PERFORMER HERITAGE SECOND EDITION, VOL.1, DI SPIAZZI – TAVELLA – LAYTON, ZANICHELLI.

CONOSCENZE DISCIPLINARI
Argomenti del primo periodo

Di FOCUS AHEAD UPPER-INTERMEDIATE saranno svolte le seguenti unità:
UNIT 1 DO YOUR BEST. Education. Phrasal verbs, collocations. Present and past habits. Verb patterns. Describing a photo: speculations.
UNIT 2 IT TAKES ALL SORTS. Family, celebrations. Verb-noun collocations. Past perfect simple and continuous. Relative clauses.
Da PERFORMER HERITAGE:
The words of poetry: the basics of poetry, rhythm, sound devices, language devices.
The origins and the Middle Ages: from Pre-Celtic to Roman Britain, the Anglo-Saxons and the Vikings, the Norman Conquest, Anarchy and Henry Plantagenet, from Magna Carta to the Peasants' revolt, The Wars of the Roses.

Argomenti del secondo periodo

Da FOCUS AHEAD:
UNIT 3 A PLACE TO LIVE. Places to live. Dependent prepositions, collocations. Future forms. Prepositions, quantifiers.
UNIT 4 THE COST OF LIVING. Shopping and money. Phrasal verbs, collocations, money idioms. Question tags. Present and past modal structures.
Da PERFORMER HERITAGE:
The development of poetry, the epic poem and the pagan elegy: Beowulf: a national epic. The medieval ballad. The medieval narrative poem: Geoffrey Chaucer, The Canterbury Tales: plot, structure and themes. The Renaissance and the Puritan Age: the early Tudors, Elizabeth I. The development of drama. Christopher Marlowe: life and works, "Doctor Faustus". Shakespeare: life, Shakespeare the dramatist, "Romeo and Juliet": plot, setting, themes. "Hamlet": plot, setting, the character of Hamlet, themes, structure, the tragedy of revenge.

COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPer le competenze e abilità relative alla disciplina si fa riferimento alla programmazione del dipartimento
ARGOMENTI DI EDUCAZIONE CIVICA

Si fa riferimento alla programmazione del CdC.

METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO CHE SI INTENDONO UTILIZZARE
  • Cooperative learning
  • Lavori di gruppo
  • Lavoro individuale
  • Lezioni frontali
  • Lezioni partecipate
  • Ricerche guidate in internet
  • Classroom virtuali
  • Youtube
PROCESSO DI VALUTAZIONE
1. VALUTAZIONE1. VALUTAZIONE
Numero di verifiche previste (1° periodo)2
Numero di verifiche previste (2° periodo)3
2. INTERVENTI DI RECUPERO2. INTERVENTI DI RECUPERO
Tipologia
  • Settimana interruzione attività didattica
  • Sportello
EMAIL DOCENTEEmail hidden; Javascript is required.