ANNO SCOLASTICO2023-2024
INDIRIZZO DI STUDIOLS
CLASSE3
SEZIONEE
DISCIPLINAInglese
Prof.CAMBIAGHI Mara
LIBRI DI TESTO

V. Jones, S. Kay, D. Brayshaw, S. Minardi, Focus Ahead Upper Intermediate, Pearson Longman 2017.
Bonci Laura / Howell Sarah M., Grammar in Progress Updated. Volume unico (LDM) / Third Edition, Zanichelli
Editore.
M. Spiazzi, M. Tavella, M. Layton, Performer Heritage: From the Origins to the Romantic Age, Zanichelli 2016.

ORE SETTIMANALI3
ORE TOTALI SVOLTE97
CONOSCENZE DISCIPLINARI
Argomenti svolti

Aspetti linguistici e grammaticali: the passive, have something done (dal libro di testo in adozione nel precedente anno scolastico); present and past habits, verb patterns, the gerund, phrasal verbs, collocations, lexis, word families, collocations, idioms and prepositions; past perfect simple and continuous, relative clauses, future forms (future continuous, future perfect and future perfect continuous), quantifiers, determiners, concessive clauses; question tags and reply questions, present and past modal structures, 'I would rather' and 'I had better', modality: alternative structures. Word formation, collocations, idioms and phrasal verbs.
Contesto comunicativo: attività di lettura, ascolto e comprensione di testi scritti e orali (reading e listening comprehension), di espressione orale (speaking) e di pronuncia (pronunciation focus).
Discussione e presentazione di gruppo del romanzo di Ian McEwan 'The Children Act' (edizione integrale).
Contesto storico-culturale e letterario: the Words of Poetry and Drama, the Origins and the Middle Ages: Pre-Celtic and Roman Britain, Anglo-Saxons and Vikings, the Norman Conquest, the Plantagenets, Magna Carta, the Paesants' Revolt, the Wars of the Roses). The epic poem: Beowulf (Beowulf fights the dragon, the hero comes to Heorot, Beowulf and Grendel), The medieval narrative poem: Geoffrey Chaucer: The Canterbury Tales (reading of excerpts from the General Prologue: 'When in April the sweet showers fall', The Prioress, the Merchant, The Wife of Bath); The
medieval ballad (Cruel Sister, Geordie, Lord Randal). The early Tudors and Queen Elizabeth: the body politic and body natural; the Royal Progress, the Spanish Armada and Mary Queen of Scots. Introduction to Shakespeare: viewing of the performance 'A Cup of Tea with Shakespeare' in L2 staged by Teatro del Buratto at Teatro Verdi). Renaissance and New Learning: Humanism.
Ed. Civica/Civics: Magna Carta and human rights; three generations of human rights, rights for the future, a Magna Carta for the digital age. Reading a page from The Guardian on International Women's Day.

COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINAPER LE COMPETENZE E ABILITA’ RELATIVE ALLA DISCIPLINA SI FA RIFERIMENTO ALLA PROGRAMMAZIONE DI DIPARTIMENTO
METODOLOGIE E STRUMENTI DI INSEGNAMENTO UTILIZZATI
  • Discussione guidata
  • Lavoro di gruppo
  • Lezione frontale
  • Lezione partecipata
  • Navigazione /ricerche in rete
  • YouTube
PROCESSO DI VALUTAZIONE
1. VALUTAZIONE1. VALUTAZIONE
Numero di verifiche svolte (1° trimestre)3
Numero di verifiche svolte (2° pentamestre)3
2. INTERVENTI DI RECUPERO REALIZZATI2. INTERVENTI DI RECUPERO REALIZZATI
Tipologia
  • Settimana interruzione attività didattica
  • In itinere (indicare le modalità)
Descrizione modalità (in itinere)revisione e correzione degli argomenti oggetto di verifica
EMAIL DOCENTEEmail hidden; Javascript is required.